2015. július 25., szombat

Kritika #2 - Hologram (HannaVirág)




Sziasztok! Egy újabb ffről hoztam el a véleményemet Nektek. Sajnos nem fogott meg, a története jó lenne, de a kivitelezésen még éveket kéne csiszolni. Nem igazán értem a sok feliratkozót, de ha ez kell a népnek.

Ajánló: Akkor ajánlom a blogot ha annyira Harry Styles fan vagy, hogy bármit elolvasol róla, nem akadsz fent az elírásokon vagy az igeidőugrásokon, és szereted a skifit, jövőben játszódó fantasyt.


Első benyomás, design: Összességében tetszenek a színek és az egyszerűség. Nem spilázod túl, a szöveg a lényeg, mégis adsz egy hangulatot a színpárosítással. Nekem is tanácsolták, és valóban jobb lett utána a blogom: sorkizárt! Én nem olvasgattam a blogomat, így nem tűnt fel, de tényleg zavaró tud lenni. Rendezettebb és profibb hangulatot sugároz, ha átteszed.
Fejléc: Nagyon tetszett első ránézésre a fejléced, a lány, a hologram és a pókháló, a színek is tökéletesek az összhatáshoz. Egyetlen gondom volt vele. Harry. És kérlek, ne érts félre, nem az a baj hogy ott van. Épp az, hogy ott is van meg nem is. Alig vettem észre, beleveszik a körülötte lévő apróságokba. Egyszerűen ez a fejléc jobb lenne Harry nélkül, vagy egy hangsúlyosabb, kivehetőbb Harryvel. A felirat nagyon nehezen olvasható, szerintem egy nagyobb és világosabb színű feliratot kéne használnod, tedd ki szélre ahol nincs ennyi minden. 

Trailert, nem találtam, ami nem baj, nem feltétlen szükséges, de van aki szeret úgy tájékozódni a sztoriról.
A szereplők oldalon kifejezetten tetszik a két megszólalás a szereplőktől.
A chat: Ahogy már más is mondta, a chatbe író nem látja a saját hozzászólását, ami nagyon zavaró és miatta nem lehet kiküszöbölni az elütéseket. Azt írtad az előttem szólónak, hogy nem tudsz változtatni rajta, pedig igenis tudsz, méghozzá egyszerűen. Lépj be a Cboxos profilodba, és kattints a Look & Feel menüpontra. Ha ez megvan, nyomj a megjelenő festőpalettára, ami mellett a Theme editor felirat van.  Állítsd át a Field text, a Field borders és a Main valamint Alt date színeit világosabbra, javaslom, amit az íráshoz használsz. Mivel átlátszó nem fog szépnek tűnni, de a blogodon szép és olvasható lesz.
A fejezeteknél fura hogy nem rögtön a címre lehet kattintani

3/5
Maga a történet:
A fülszöveg: Alapvetően nagyon jó kis ötletet vetítettél elő. Első problémám hogy ez így nagyon kevés. Leírhattad volna + két mondatban hogy mi ennek az egésznek a célja, miért olyan fontos az emberiségnek hogy 300 évet áldozzanak a projektre. Amúgy inkább a tudósok, nem a tudósaink. Második gondom csak apró fennakadás, miszerint a 3900 nekem túl kerek és valószínűtlen. Viszont a harmadik. Nekem alapból az volt a gondom ezzel a bloggal, hogy miért ff? És ez a fülszövegből is kitűnik. Egy nagyon jó alaptörténet, amiben egy fél szóval sem említed Harry Styakárkit. Mintha te sem fanfictionnak tervezted volna. Nincs bajom az ff-ekkel, még az 1Dsekkel sem, akkor utálnám a blogvilág kb. 70%-át, de ez a történet tökéletesen megállná a helyét egyediként, inkább csak reklámlöketnek tűnik a One Direction bevonása, akik ezek szerint amúgy halhatatlanok? (3900) Persze mivel hozza az olvasókat, okos reklámfogás.
A cselekmény:
A prológus: Először is, hacsak a továbbiakban nem lesz igen nagy szerepe a tudónak teljesen értelmetlen ez E/1. Nem tudtunk meg semmi újat a prológusból, és túl rövid. Ami a legrosszabb: váltogatod az igeidőt! Miért? A múlt is oké, a jelen is oké (bár én annyira nem kedvelem), de az hogy az egyik mondat jelen a másik múlt az baromira nem oké. Még mindig nem derült ki számomra miért jó az embereknek maguk helyett egy idegen fajt kifejleszteni, mint új generációt, de ez gondolom később tisztázódik. Szerintem alaposan olvasd és dolgozd át ezt a prológust, sokan csak ez alapján döntenek. Mindenképp egységesítsd az igeidőt, és Rakj bele néhány érdekes, új információval szolgáló mondatot.
Tényleg tetszik a történeted alapja, és nem bántásból, de lejjebb jó sok hibával kell jönnöm. MIÉRT váltogatod mindenhol az igeidőt? Ez szörnyű! Egységesíts.
A történet: Alapjában egy hologram lány életét követhetjük eszmélésétől. Rendkívül érdekes, sok mindent ki lehetne hozni belőle. Mégis a lány fél, mikor még elvben nincsenek érzései. Ráesik az eső, vagyis nem hologram, hanem mesterséges élet. A hologram csak fény, lényege éppen az, hogy nincsen teste. A lány nem tudja alapvető dolgok mibenlétét, mint az eső, gondolkoznia kell a lakóházon, de tudja, mi azaz építmény, az andalog, az olajra lép és sok hasonló történetbe irreális kifejezés. Nem, nem és nem. Egy színvonalas történetbe nem írunk olyat hogy kvázi, főleg nem olyan szájából, aki nem tudja, mi azaz eső! AZ első fejezetben amúgy nem történik semmi csak ezek az irreális szófordulatok meg a lány elszalad és van. Úgy van a világban. Ennyi. A fejezet rövid és cselekmény nélküli.
A második fejezet sokkal élvezhetőbb, nem ugráltál annyit eszeveszetten a múlt időbe. Itt legalább majdnem elütik, ez a fejezet legalább 20 percet felölelő cselekménnyel bír. Na de Hologram Juli nem tudja mi az, az autó, piros lámpa, de tudja mi a tetoválás és a piercing? Tényleg?
A harmadikban nem teljesen értettem mindent, de nagyjából egyenletes volt az igeidő, bár szerintem nem túl jó, ha ez pozitívumot jelent. Alapnak kéne lennie. A sztori folytatódik, újabb nagy találkozás, újabb kifejezések és szavak, amiket nem lehet itt értelmezni. Nem túl reális hogy rögtön két 1D-el fut össze (vagy a kapucnis is az volt? akkor három) De hát, ha ez hozza az olvasókat.
A prológust és az első három fejezetet olvastam, ahol nincs prológus és nem különösebben fog meg a sztori ott 4-et fogok.
Összességében nagyon sok mindent át kéne dolgoznod, javaslom, árnyald a történetet, és valahogy érzékeltesd, hogy a jövőben vagyunk, ne csak annyival hogy bumm 3900.

5/10

Karakterek: A hologram csak úgy van, meglepődik, és lehetetlen kifejezéseket használ. Az 1Dsek mind szimpik és segítőkészek, akik ha egy beszélni nem képes hálóingben szaladgáló lányt látnak, nem a mentőket hívják hanem hazavinnék háziállatnak. Nincs túlságosan kifejtve, jobb, ha nem pontozom. Árnyalj, Árnyalj és realizálj!

Kivitelezés: A szófordulatokról és az irrealitásról már írtam így itt egy kis segítség:
Hibák, amiket észrevettem (nem teljes lista)
1. fejezet: „Mi az is pontosan?” – hogy mi van? Mi is az pontosan, így helyes és értelmezhető.
„Emlékeim nincsenek meg vagyok zavarodva.” kell az a vessző, a nincsenek után, nem érthető.
Előtte több bekezdés múlt, ez pedig megint jelen, mondat közepén :’( és vesztenivalóm egybe írva. „Sejtelmem sem volt hova is vezethet, azonban semmi veszteni valóm sincs
Minél hamarabb próbáltam elinalni innen, hisz’ csávában vagyok.”
„Rögtön felém kezdett rohanni; ezzel teljesen rám ijesztett.” ez nem feltétlen hiba, de szerintem jobb lenne, amivel-el vagy és ezzel-el a ; nélkül.
Ez a mondat nagyon fura, meg az is hogy egy adatokból és információkból felépült valami olyan kifejezéseket használjon, hogy olajra léptem. „Egyszeriben találtam magam az épületen kívül.” Inkább: Egyszeriben az épületen kívül találtam magam.
Továbbiakban nem írom le az igeidőugrásokat, mert kb. minden 3-4. mondatban találni fogadj egy rendes (16 év feletti minőségien író) bétát vagy nézd, át úgy 100x kérlek.
„Nekem is kellene egy, viszont kétlem, hogy csak spontán bemehetnék egybe.” – szóismétlés és megint irreális szóhasználat.
„Pár helyiség kopár volt, ezzel a kis csínnyel próbálták éjenként horrorisztikusabbá tenni a helyet” – éjjenként és furcsa a mondat.
Bevallóm” Bevallom.
Még sok apró hiba elírás és IGEIDŐVÁLTÁS található az első fejezetben. Az alapötlet nagyon érdekes, talán a legérdekesebb az eddig látottak közül, de a kivitelezésen még rengeteget kell dolgozni.
2. fejezet: „Rögtön megbántam, hogy egyáltalán felkeltem arról a padról. Valamilyen módon vissza kell keverednem a biztonságot nyújtó padhoz” szóismétlés
3. fejezet: „Bizonytalanul csúsztatom tenyerem övébe, s erősen megmarkoltam.” újra. és aztán megint jelen.
Őt is beavattam a titkomba, mire szánakozva tekintett rám.” hogy avatta be a titokba, ha nem tud beszélni?
Jelenleg a teljes magán ismeretem hiányában érez velem együtt a Fürtös.” önismeretem
Elvörösödtem, olyan érzés fog el, mintha az összes vérem az arcomba tódulna” a hologramnak vére?
A második kettőben érezhetően kevesebb a hiba, remélem ez fejlődés, nem csupán a részek rövidsége miatt (amik nagyon rövidek)

0/5

Összesen: 8/20 (a karaktereket az érdekedben nem pontoztam úgy csúnyább lenne)
Sajnálom, hogy ennyire negatív kritikát kellett írnom, a szándékom nem a megbántásod volt. Őszintén a dizi a fülszöveg és a feliratkozók alapján sokkal jobbra számítottam. Kérlek, nézd át a listát és javítsd, főleg az igeidőt, az borzasztó amatőr. Fogadj fel bétát, és a saját érdekedben tedd jobbá a blogod. Nézesd át a többi fejezetet is. Kérlek, kímélj az esetleges olyan kommentól hogy mások szeretik, én nem vagyok elvakult Harry fan. Segíteni szeretnék, a te döntésed elfogadod-e.
Puszi és bocsi L Baileys azaz HannaVirág

5 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. Szia! Kérlek rendelj úgy ahogy ki van írva, chaten olyantól aki épp aktív (ezt a limitben látod)

      Törlés
  2. Szia! :)
    Köszönöm a kritikát, nem sértődtem meg :D
    Viszont, ha esetleg rászánod az időt és elolvasod az egészet, ahogy mások is csinálják láttad volna, hogy az igeidőváltás eltűnik. Már többen is megjegyezték ezt a hibámat. Most írok először jelenben, próbálkozok, senkinek sem mehet tökéletesen elsőre. A másik, (amit kikérek magamnak) Harry NEM reklámfogás. Szeretem a bandát és képtelen vagyok nélkülük elképzelni egy blogomat is. Mások is mondták, hogy kár érte. Ismerem az olvasóimat és magam is meglepődtem, amikor többen mondták, hogy nem szeretik őket. A tanácsaidat persze megfogadom és el is kezdem kijavítani a hibákat és a prológust. Bétával is próbálkoztam már, azonban ő nem látott olyan vészes hibákat és inkább segített a nálam rosszabbaknak. A lány már nem hologram, csak addig volt az, amíg a gyártás be nem fejeződött, utána ugyan olyan ember, mint a kint élők, és ezt sokan nem értik, úgyhogy javítani fogom. A kapucnis nem volt 1D tag, csak Harry és Louis vannak benne és Niall aki egy mellékszereplő. Nem halhatatlanok ők csupán karakterek. Írtad, hogy nem tisztult le miért is lehetnek hasznosak ezek a kifejlesztett lények, azonban amennyire én emlékszem leírtam, ha pedig tévedek, kijavítom. A fülszöveget is kiegészítem. A fejlécről annyit, hogy nem én csináltam és a chat-es dolgot is megcsinálom.

    Most így hirtelen ennyi jutott eszembe, még egyszer köszönöm, hogy megírtad, remélem én sem sértettelek meg téged! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem, nem sértettél, amennyiben a továbbiakban valóban mellőzöd ezeket a hibákat, akkor még erősebben ajánlom hogy az elejét javítsd, mert aki véletlen talál az oldalra sem fog többet elolvasni első benyomás szerzésére mint én. Ha végeztem a felgyülemlett kritikaadag egy részével beleolvasok a végébe is. Igazán megérné rendezni az elejét, több infót adni, ilyenek, mert az ötlet tényleg nagyon jó. Sajnálom hogy ennyire negatív hangvételű lett a kritika, de ezeket kijavítva szerintem jobb lehet a blog, és egy kritikának ez az elsődleges feladata :)

      Törlés
    2. Már neki is kezdtem, bár így utólag nehéz. Terveztem javítani, de csak akkor, mikor lezártam a blogot.

      Törlés